treningfunkcjonalny

Trening funkcjonalny

Opis treningu funkcjonalnego

 

Trening funkcjonalny jest rodzajem intensywnych ćwiczeń. Ich  celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni ciała bez równoczesnego rozbudowywania masy mięśniowej. Polega on na imitowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień przy zwykłych czynnościach, ale w znacznie szybszym tempie oraz z wieloma powtórzeniami. Uprawiając trening funkcjonalny odnieść możesz wiele korzyści dla swojego organizmu. Po pierwsze, dzięki niemu poszczególne grupy mięśni współpracują ze sobą, co zwiększa naszą koordynację ruchową oraz gibkość naszego ciała.

Dlaczego ten trening jest tak skuteczny

Trening funkcjonalny przypomina wykonywanie codziennych czynności, takich jak siadanie na krześle, wstawanie z łóżka, schylanie się po coś, czy sięganie na górną półkę. Opiera się on na najczęściej wykonywanych przez nas w ciągu dnia czynnościach, które zostają przyspieszone i powtórzone w kilku seriach. Niewątpliwą zaletą treningu funkcjonalnego jest wzmocnienie mięśni całego ciała. Przy poprawnym wykonywaniu ćwiczeń ograniczymy ryzyko urazów w codziennym życiu, przy wykonywaniu codziennych czynności. Wpłynie on również na naszą koordynację ruchową - trening funkcjonalny sprawia, że nasze ruchy stają się pewniejsze, szybsze i dokładniejsze. Co jednak wydaje się najważniejsze, to fakt, że trening funkcjonalny zwiększa ogólną wydajność organizmu, co pozwala nam ćwiczyć więcej, dokładniej i skuteczniej. Ważny jest również jego wpływ na krew, której krążenie znacznie poprawia.

Zapisz się na zajęcia tutaj click